måndag 15 september 2008

Vackra tavlor till M

Nu är det äntligen på gång med M:s rum. Vi har grubblat och tänkt länge på hur det ska se ut i hennes rum, och man har skaffat sig en bild i huvudet. Var sängen ska stå, var jag ska hänga tavlorna, hur belysningen ska vara m.m. Men nu måste jag tänka om, vi har nämligen bestämmt oss för att byta rum. Vi skiftar på datarummet och M:s rum, vilket kommer att bli enormt mycket bättre, men även enormt mycket mer jobb, för nu ska två rum målas och tapetseras om istället för ett, men vi kommer att bli nöjda när allt är klart det vet jag.
Här visar jag bilder från boken Mors lilla Olle som Elsa Beskow har gjort, de är så vackra!
Bilderna Sov du lilla videung, Majas visa och Bä bä vita lamm kommer jag att förstora upp och rama in, som sedan kommer att pryda M:s väggar.

För ett tag sedan visade jag tvättbrädan som jag fyndade på loppis.
Nu har den fått lite vit färg på sig och är redo att visas upp för allmänheten.
Blev så mycket bättre nu när den är vit istället för träfärgad.
På bilden visas även en fjärilslavender i konstmatrial, äntligen en växt som inte kommer att svika mig ;)

2 kommentarer:

  1. Hihi.. ja så det kan bli! Jag letade bara efter en björnbild och hade den av Elsa i bakhuvudet. Så det fick bli den. De är ju så fina bilderna och de kommer nog att passa utmärkt i din dotters rum! Tvättbrädan blev ju superfin. Var det inte lite pilligt att måla mot tvätträfflorna. Eller använde du bara maskeringstejp? Vet fortfarnade inte hur jag ska göra med min.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag har också de inramade i mina pojkars rum, jättesöta!
    kramkram M

    SvaraRadera