torsdag 9 juli 2009

Fynd

Igår tog jag mig en tur runt om på second hand butikerna i stan. Tänkte att jag skulle hitta en plåtbunke till M:s kök, och visst gjorde jag det! Bunken kostade 30:- och kommer att bli perfekt som diskho till hennes kök, hittade även en liten liten låg kastrull som hon kommer att kunna använda till "matlagningen".
Hittade jag även lite fynd till mig själv. En liten och stor karaff som tillsammans blev 10:-!
Vet att det finns liknande på andra butiker där de tar bra mycket mer för dem, så jag gjorde ett riktigt fynd.
Var även förbi Barnens Hus och hittade lite mer redskap till henne. Så nu kan jag börja att slå in lite paket till lillskruttan, snart är det bara 2 veckor kvar tills det stora 2 års kalaset är. Har börjat lite grann med inbjudningskorten och ska idagarna se till att de blir klara så de kan skickas iväg.



När jag fyllde år i mars fick jag ett presentkort på Lavendel och Romantik av mina systrar, har hela tiden vetat vad jag ska köpa det har bara inte blivit av, men så för någon vecka sedan så åkte jag och min man ner på stan och gick äntligen in där. Det blev en underbar skärbräda i porslin. Den har jag länge gått och spanat på och nu står den i mitt kök och används flitigt. Hittade även på stora fina tvättmedelsburkar i plåt som kommer att passa in i tvättstugan när den är klar, när nu det blir....


Visst är den fin min nya skärbräda!
Den lilla karaffen är perfekt får små buketter och den stora passar både som vas och tillbringare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar