söndag 16 november 2008

Detaljer från M:s rum

M:s rum börjar ta sig nu, sakta men säkert förvandlas det till en mammas drömrum som sin lilla flicka ska bo i. Det är tur att hon är så liten som hon är, annars skulle nog rummet vara fullt med Nalle Phu och hans vänner om om barnet själv fick bestämma, men den dagen kommer fortare än vad man tror.
Då har mamma inte har så mycket mer att säga till om.
Denna gång visar jag hur bordet vart som jag målade vitt och skrev ramsan: Prästens lilla kråka på.
Är enormt nöjd med resultatet.

Visar även en liten till detalj i M:s rum som
kommer att vara ovanför hennes spjälsäng, det är en tavla
som hon fick i doppresent av hennes morfar som Elisabeths tavlor gjort och brevid den sitter en underbar Bukowski nalle som jag fått av min mamma för många år sedan.
Som pricken över i:et så har jag lagt en ljusslinga runtomkring sakerna, det lyser så fint när det blir kväller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar