torsdag 20 november 2008

Rosa så långt ögat når.

Rosa är en utav mina favorit färger. Jag vet inte riktigt varför men jag tycker den är harmonisk på något vis. Sen är det även lätt att arbeta med den färgen, det finns så många andra färger som passa bra ihop med den, tex svart, vitt, grönt och min favorit rött.
Men man får se upp, det är lätt att det kan bli lite för flickigt så man måste tänka på att blanda in andra färger.
M:s rum kommer inte att ha så jätte många färger.
Jag tycker att det är viktigt att man håller sig till några bestämda färger, annars är risken att det blir stökigt för ögat.
De färger jag har valt till M:s rum är rött, helst tomteröd, pastell rosa eller gammeldags rosa, pastell grönt, någon enstaka blå sak och sedan grundfärgen vit.
Jag vill att rummet ska se levande ut men samtidigt organiserad kaos :) Vi får se om jag lyckas.
Här kommer några fler favoritsaker som står i M:s rum.
Självklart i färgen rosa.
Postlådan kommer från Bruka.

Den här spargrisen hittade jag på Framtidsmuseumet här i staden.


Och den underbara gitarren kommer från den danska designern Lisbeth Dahl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar