lördag 28 mars 2009

Favorit blomma

Nu börjar det sakta men säkert komma hem pelargoner till våra fönster. Jag var till Plantagen förra veckan och kunde inte motstå Mårbackorna som stod där och bara längtade efter att bli köpta av mig. Jag köpte 6 st pelargoner som nu står i vardagsrummet och uppe på M:s rum. Det är två av de tre fönster som vetter mot solljuset, jag skulle med glädje ha pelargoner i varje fönster i huset, men vi har för lite sol i de andra fönstren som gör att de inte vill blomma, och då är det ju ingen ide att ha dem. Ljusrosa och vitt är favoritfärgen, men den här gången hade de bara ljusrosa hemma, så jag fick nöja mig med det.
Jag har även hunnit med att fylla år, hela 28......två år kvar till den magiska gränsen.....som vi inte talar något mer om.
Av min man och min dotter fick jag ett stort ljusfat som är formad i en krona som jag använder som krukfat istället. Passar perfekt på det lilla bordet i hörnet mellan sofforna. Har även köpt ett par fina ljuslyktor på Lavendel & Romantik som står brevid, de tänds varje kväll. Det är ett jätte vackert sken från dem när de lyser på kvällen. Blomman är "Plättar på tråd" som är så gullig, får hoppas på att den överlever bara, har märkt att bladen snabbt skrynklar ihop sig när jorden inte är fuktig.
Ett annat projekt som blivit klart är väggorden jag har talat om.
De sitter nu på M:s rum ovanför hennes säng.


Tanken är att jag även ska göra väggord till köket, men det var rätt så pilligt, och då behöver man vara på pillhumör så att det bli roligt, så det får vänta ett tag.

Ha det så bra!

Kram från mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar