söndag 15 mars 2009

Tallrikshyllan

Nu så är den på plats, min efterlängtande tallrikshylla. Däremot har det varit svårt att bestämma hur mycket och vad som ska stå i den. M har ju en hel del böcker men jag har valt ut de jag tycker är finast, Elsa Beskow är en stor favorit samt Astrid Lindgren.
Jag tycker att bilderna Elsa gör i böckerna är så underbart vackra så jag har låtit svärmor kopierat upp tre stycken favorit bilder till lite större format, sedan har jag ramat in dem och nu hänger de på en av M:s väggar, det blev riktigt fint.
Ett annat litet projekt jag ska ge mig in i är att göra väggord. Jag har varit och köpt plast på ett tryckeri här i stan och nu så ska det klippas och klistras lite. Det var lite klurigt att hitta rätt färg, men vi lyckades till slut. Jag vill ha en väldigt ljusgrå färg och det fanns inte, däremot hade de en plast som man sätter som insynsskydd på fönster som faktiskt blir ljusgrå när man sätter den mot vitt, så det kommer att bli perfekt. Jag kommer att göra till M:s rum ovanför hennes säng och sedan ska jag göra om lite i köket där det även kommer att finns väggord.
Här kommer bilder på tallrikshyllan, bilder på tavlorna kommer vid ett annat tillfälle.

2 kommentarer:

  1. vad fint!! var det den du var här i gustafs och köpte??

    SvaraRadera
  2. Halkade in här av en slump. Jättefin hylla =) Håller med om att Elsa´s bilder är fina också. Perfekt att ha som tavlor antar jag.

    SvaraRadera