tisdag 4 augusti 2009

Kalas

Förra helgen var det dags för 2-års kalas. Det har bakats en hel del, någonting som händer alltför sällan. Jag har för första gången i mitt liv bakat bullar! Jag har tidigare tyckt att det verkat så tråkigt att vänta på jäsningen, men när man har barn så behöver man inte direkt fundera på vad man ska hitta på mellan jäsningarna, så det kommer att bli fler bullbak i framtiden.
Förutom bullarna så blev det även kokostoppar med choklad på, maränger med nötter och chokladmuffins bakat. I vanliga fall så brukar man ha mängder av fikabröd kvar efter kalas, men så var det inte denna gång. Antingen lyckades jag eller så var gästerna hungriga, jag får hoppas på det först nämda.


Här kommer ett loppis fynd som jag gärna skulle vilja ha flera av. Dessa två betalade jag 100:- för tillsammans. Är på jakt efter 4 stycken till, så om någon vet var de finns så hojta till! De är just nu på ommålning och kommer att visas när de är färdigmålade och fått ett fint tyg på sittdynan.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar