lördag 8 augusti 2009

Lite av trädgåren

I våras köpte vi en tomatplanta som snabbt vissnade. De på handelsträdgården talade om för oss att den är enormt känslig för kyla och att de absolut inte skulle stå ute över natten vid den tiden. Vi hade den inne ett tag och en dag tittade solen fram och då fick den lilla plantan komma ut och få lite sol på sig, kruxet var att vi glömde den ute över natten, precis så man INTE skulle göra! Vi sparade den av någon anledning men den var inte vacker alls, var några enstaka blad kvar och så stammen. Svärmor var förbi en dag och såg den stackars lilla plantan och hon tyckte jag skulle ge den lite kärlek, men mitt svar var att jag skulle slänga den för jag trodde att det var kört. Nej, nej svarade svärmor den tar nog sig. Så jag planterade om den och gav den lite kärlek och vips så kommer det tomater!! Har räknart till att det är 13 tomater på g!!! Och fler kommer det bli eftersom det fortfarande kommer blommor. Tänk om jag hade slängt plantan, då hade jag missade alla dessa goda tomater. M älskar tomater, så fort de blivit mogna så ska hon få smaka, men jag vågar inte visa henne plantan för då kommer hon äta upp allt som går att äta.


Kolla in min hänglobelia vad fint den blommar.
Den är planterad i en liten skottkärra i trä som jag målat vit. Hittade på den på Rusta för några futtiga kronor.
Jag älskar sommaren och vill inte att den ska ta slut! Tycker att det är så tråkigt att vi går mot kallare årstid, förhoppningsvis går det fort så vi får uppleva våren igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar