söndag 17 april 2011

I väntans tider


Vad väntar vi på då.......jo ett bättre boende. Vi är verkligen super sugna på att köpa nytt hus, det enda lilla problemet är att vi inte hittar något som passar oss. En stor fråga är oxå var vi vill bo, på landet med åkrar inpå knuten eller på ett område med massor av grannar och förhoppningsvis massor av barn. Allt har verkligen sina för och nackdelar. Är själv uppvuxen på landet, och om det bara gällde mig skulle jag svara landet utan att blinka, men nu är det inte bara jag i våran familj.

Fördelen med landet är lugnet och allt som hör till, nackdelen är att det blir längre att åka med bilen och om man har otur så kanske det inte finns några barn i närheten. Och det sist nämnda tycker jag är viktigt eftersom jag vill att mina tjejer ska ha kompisar att leka med. Att bo mer centralt i ett bostadsområde så är fördelarna att det förhoppningsvis finns barn, närmare centrum och jobbet, nackdelen är ju små tomter (oftast) och att man har grannen väldigt nära. Jaja vi får väl se var vi hamnar...

Här får ni se vårat dröm hus som Fiskarheden Villan har.



Ser ni hur jag sitter på soffan med en kopp te i handen :)

Kram / Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar