lördag 30 april 2011

Loppisfynden



Linneservetter från HM

Nu får ni se ett av mina fynd som jag skrev om tidigare. Finns det något som är finare än bestick i silver?? Jag tror inte det! Däremot så såg jag när jag kom hem att jag missade att kolla om de hade små skedar, men det kommer flera loppisar i sommar så jag kommer säker hitta dem då.

Vill passa på att önska er en Trevlig Valborg!
När mannen kommer hem från jobbet så går vi ner till mina svär föräldrar för lite mat och eldning. Det ser vi fram emot.

Snart är det dags för att stoppa ner vad som ska komma upp ;)
I mina pallkragar i år kommer vi bara att köra potatis och morötter, det var de som gick åt mest förra året, då hade vi även sallad, rädisor och gräslök men det vart så mycket att vi inte hann med att äta upp allt så det blev dåligt istället, och det var inte så kul. Därför satsar vi på att ha sånt som med all säkerhet kommer gå åt. Jag har hört att man inte ska odla potatis i samma jord som tidigare, är det sant? I så fall måste jag byta ut den.

Ha en super bra helg!! Kram / A


2 kommentarer:

  1. Har du flera pallkragar och har möjlighet att byta ställe så är det säkert bra. Men jag tror nog att de klarar sig ett år till på samma ställe. Några år borde nog gå bra! Vi odlar ju potatis för hela årsbehovet och har ett jättestort land tillsammans med svärföräldrarna. Nu i år kommer vi att byta ställe men då har vi haft samma ställe flera år redan!

    Fina bestick! Vad kostar de i Sverige? Och hur många delar var det? Här är det jättedyrt tycker jag...

    /Susanna

    SvaraRadera
  2. Hej Susanna!! Jag har velat skriva till dig tidigare via mail men har inte sett att du har någon.
    Tack för tipsen om potatisen, jag testar och kör i samma som förra året, kan ju blanda in lite ny jord.

    Besticken betalade jag 140:- tror att det blev 10 av varje (gaffel, kniv och sked). Har varit in i butiker där de tar 20:- st!!

    Hoppas du mår bra! Kram Anna

    SvaraRadera