fredag 10 juni 2011

Blankt och fint


Tidig morgon idag med, men det gör ingenting för jag har fått så mycket gjort. Innan klockan var 8:00 så hade jag hängt upp en tvätt, städat ugnen och kalkat av kaffebryggaren.
Jag har ett super tips om hur man gör rent ugnen på ett lätt sätt.
Min ugn var inte rolig alls, fast brända matrester i botten som jag försökt få bort flera gånger innan men inte lyckts helt. Det har alltid funnits lite kvar, men inte nu :)

Tipset är Grumme Såpa. Man häller på koncentratet över det som man vill få bort och sätter sedan ugnen på 100 grader. När ugnen uppnått 100 grader så stänger man av den och enligt beskrivningen på flaskan ska man vänta tills ugnen svalnat men jag gjorde rent på engång och vips så är det borta! Det riktigt glänser där inne nu :)

Här hemma doftar det paj, närmare sagt rabarber och jordgubbspaj. Hittade ett recept på en annan blogg som jag var tvungen att testa, jag är helt säker på att den är super god.

Kram / Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar