lördag 5 november 2011

Till fåglarna



DSC_0184-horz

DSC_0186

Tidigt i höstas kom det förbi en liten flicka och knackade på dörren hos oss. Hon visade oss en tidning där man kunde beställa lite olika saker, allt från tidningar till skålar i förmån för WWF. Och det kändes självklart att vi skulle köpa någonting. Igår kväll knackade det på dörren igen och våran vara hade kommit, det vart den jätte fina fågelfrömataren som ni ser på bilderna ovan. Jag vet inte om det är lite för tidigt att sätta ut mat till småfåglarna, men det var några stycken utanför vårat köksfönster i morse så den kommer ut redan nu.

Nu är alla visningar av huset klara, budgivningen är klar och nu återstår en besiktning. Hoppas att allt flyter på bra för då är huset sålt den 1 december. Jag hoppas att vi aldrig mer kommer att sälja ett hus igen. Det har varit väldigt jobbigt de senaste veckorna, speciellt psykiskt.

På måndag är den 1 vecka kvar tills vi får nycklarna till vårat nya hus. Tiden försvinner fort nu och det står inte på förrän det är 1:a advent. Det är däremot lite svårt att ta in att vi är inne i November pga värmen. Jag är visserligen glad så länge jag slipper kyla och snö, men en jul utan snö vill jag inte ha.

Nu står det handling av mat på mitt schema.

Ha en bra dag. Kram/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar