lördag 19 september 2009

Efterlysning!!

Jag är ute efter en docksäng till M. Hon älskar att pyssla om sina dockor, det ska bäras, matas och nattas. Jag läser på många bloggar att de fyndat docksängar denna sommaren och alla är precis sådana som jag vill ha. Jag vill oxå hitta en docksäng!! Här kommer en bild på hur jag vill att den ska se ut. Om det är så att ni ser en sån så kan ni väl hoja till.


Bild lånad från Butik Lanthandeln

Annars håller jag på med målning på skåpet mannen gjort som vi ska ha uppe i badrummet. Kommer att bli bra när det är klart, men det som är bäst är att det kommer att rymma en hel del saker.

Vi har även fått hem klinker till tvättstugan. Nu ska vi bara kontakta kakelgubben och börja riva ur allt. Det är svårt med att få till en bra planering. Våran tvättstuga är lite mer än 3 m långt och är ca 1,6 m brett. Vi har dörrar på tre av fyra väggar så det är bara en vägg som är "hel". Där ska det få plats en tvättmaskin, tvättställ, upphängningsyta och avställningsyta.
Någon som har en liknande tvättstuga och som har fått till det bra??
Är glad för alla tips vi kan få!

2 kommentarer:

  1. Söt docksäng... kanske du kan snickra lite själv om du inte hittar en!!

    KRAM Annica

    SvaraRadera
  2. Hm... knepigt med tvättstugan. Min första tanke var att man kanske kan göra en ihopfällbar avställningsyta någonstans. Så kanske man får mer utrymme? Skulle det funka? Eller så gör man en extra skiva som man lägger ovanpå tvättstället vid behov, t.ex. då man ska vika tvätt. För visst var det så att problemet var att få allt att rymmas? Hoppas du hittar en smart lösning!
    Kram

    SvaraRadera