tisdag 29 september 2009

Koll på dagarna

Jag har letat varje år efter en fin almenacka som inte har en massa krusideller eller dyligt på, men det är jätte svårt att hitta någon, jag har iallafall inte gjort det hittills. Så istället har jag gjort en själv på vanligt datapapper i words. Känner mig nöjd över den och det går lätta att skriva om den bara man har sparat mallen. Det var jätte svår att fota i köket eftersom det är väldigt mörkt där, så ni får inte ha för höga krav på kvaliteten.






Måste berätta en lite pinsam sak som jag gjort. Ni kanske kommer ihåg att min man skulle jobba på annan ort denna vecka. Vi jobbar på samma jobb och just för tillfälle är jag Butikschef och ska ha koll på allt och alla.......men det börjar bli fullt upp i lillhjärnan. Iallafall så satte han sig i bilen på måndagmorgon kl 06:00 och åkte 30 mil. När han kommer fram till destinationen så säger de att han inte ska komma förrän på onsdagmorgon. Han ringer till mig och frågar vad jag håller på med. Paniken sprider sig lite lätt i kroppen och jag försöker tänka tillbaka om jag har missuppfattat allt, uppenbarligen så har jag ju gjort det och jag får lov att kalla hem honom igen. Så det är bara att sätta sig i bilen igen och åka de 30 milen tillbaka till vår stad. Gissa om han var glad på mig.....och det värsta är ju att han ska åka samma sträcka imorgon bitti igen.
Jag har fortfarande dåligt samvete för det, men jag har blivit förlåten av mannen. Han vart ändå glad över att få sova hemma med oss istället för på ett hotellrum alldelens ensam.

En annan lite tråkig sak är att lilla M har fått vattkoppor. Stackars liten, jag hoppas att det kommer att gå bra. Minns själv hur hemskt mycket det kliade och då hade jag bara två att hålla reda på. M kommer att få betydligt mer än så, hon har redan fått närmare 20 stycken under natten. Har hört att nätterna ska vara jobbigast för dem. Om ni har tips på hur jag ska underlätta för henne så är det bara att tipsa!

Ha en bra dag!!

1 kommentar:

  1. Hej

    Supermysig blogg och härlig inredningsstil =)

    Ser att du också bor i Borlänge

    Besök gärna denna sida:http://matupproret.blogg.se/

    SvaraRadera