söndag 27 september 2009

Nytt på dörren

Helgen har varit en riktigt slö helg. Vet inte om det saknas vitaminer i kroppen men jag känner mig så trött. Känns som jag bara sover bort tiden, jag sover bra på nätterna men ändå är jag tvungen att ta en lite sovtur mitt på dagen på en timme. Och sen har jag inga problem att somna för natten vid 21:30! Mannen brukar säga att jag sover så mycket att blodet ruttnar i kroppen på mig. Får börja knapra lite vitamintabletter så kanske jag får lite mer energi i mig.

En sak har jag iallafall lyckats gjort denna helg, och det är en krans till ytterdörren. Har en enormt stor hortensiabuske, och där blommar det för fullt.
Det är så mycket och stora blommor på den så det blir så tungt att det hänger sig ner på marken.


Nu börjar det närma sig att våran tvättstuga ska få sig en rejäl omstyling. Om en vecka kommer gubben som ska göra golvet och då måste vi se till att vi har röjt undan för det. Det lilla problemet är att mannen kommer att jobba på annan ort och inte kommer att vara hemma kommande vecka. Så då ska jag som mamma ta hand om lilla M själv, jobba heltid och röja tvättstuga. Ja ni, det ska bli intressant att se hur det kommer att gå. Jag efterlyser bilder på era tvättstugor, stora som små. Har ni bilder så länka mig eran sida så jag kan få tjuvkika :)
Ha det så bra så länge!!

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag vägde 1520 och var 42 cm, min tvillingbror var lite större. Vi har klarat oss utmärkt och jag tror inte jag skulle vara smartare om jag skulle ha fötts i normal tid ;-) Lite längre tog det ju i början innan jag lärde mig att t.ex. gå och sitta men annars har jag klarat mig bra!
    Såg att du efterlyser tvättstugebilder. Jag har just bloggat om det, så kika in om du vill. Vet inte vad du är ute efter för stil och om det kan hjälpa.

    UNDERBAR krans annars! Hur gjorde du?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vacker dörrkrans! Har dock inga tips till tvättstugan då min egen ser ut en katastrof för tillfället.. Vi är i stratgroparna för att fixa den. Men ett tips vill jag ge dig ang. tröttheten. Prova rosenrot. Finns hos Hälsokosten och verkar uppiggande. Funkar på mig iaf. / Linda

    SvaraRadera
  3. Hej vilken fin blogg. Hittade hit via en annan sida. Jättefin krans du gjort. Jag vill så gärna ha ett sådant träd/buske i min trädgård. Det här med din trötthet verkar lite suspekt måste jag säga...Har själv haft så en gång, jag sov jätte mycket och blev inte nå piggare. Det visade sig att jag var gravid! Kanske värt att kolla? Lycka till!/M

    SvaraRadera