tisdag 12 augusti 2008

Bord till småfolk

Äntligen, äntligen, äntligen är jag klar med målningen av M:s lilla bord och stolar.
Jag har målat bordet 6 gånger!!, innan det tillslut inte lyste igenom någemera.
Har tyvärr ingen före bild men det var brunbetsat tidigare och nu är det VITT!!
Nu ska jag till att skriva ramsan Prästens lilla kråka och har mallat upp och är redo att fylla i med annan färg, men frågan är nu: Vilken färg??
Har hela tiden varit inställd på att texten skulle vara svart, men nu när jag fyllt i med blyerts så skulle det även vara fint med ljusgrått.
Vad tycker ni??

Ni får bara ett litet smakprov på bordsskiva, hela paketet får ni se när det är helt klart :)

3 kommentarer:

  1. Grått får helt klart min röst! Blir mjukare!
    Jättesött!

    SvaraRadera
  2. Jag säger grått så blir det inte så markant och starkt som det kan bli med svart.

    SvaraRadera
  3. Jag röstar också på grått för en mjukare ton. Spännande att se slutresultatet!

    SvaraRadera