söndag 10 augusti 2008

Egengjord ljuslykta

Måste få visa upp min väggljuslykta som jag gjort själv.
Tycker att den blev riktigt bra.
Jag har gjort två stycken som är tänkt att hänga på väggen brevid en större spegel i matrummet, men först måste jag hitta en spegel som passar min smak och plånbok, vilket faktiskt inte är det lättaste när budgeten för inredning ligger på minus för tillfället.

Igår var vi en snabbis på aktion, hittade en hel del jag ville ha men tiden fanns inte till och vi var tvugna att åka innan mina favoriter kommit upp på utropningsbordet. Tråkigt var det, men vi får försöka ta oss till någon mer aktion innan sommaren är slut.
Vi är ute efter en stor byrå som ska vara ca.180cm lång som ska stå under mina ljuslyktor och den kommande spegeln.
Sen är det ju alltid roligt att hitta andra saker som man kan måla och forma till det bättre, men som sagt, det får bli en annan gång.

Måste få visa upp en utav mina favorit saker i vårat hem. Det är en bok från 1733, alltså nästan 300 år gammal!! Den handlar om kyrkan och religion i Sverige. Den fyndade jag för endast 35:- för ett antal år sedan på en aktion, ett utav mina bästa köp hittills!


På insidan av ryggen står det namnen som ägt den genom åren, tycker det är så häftigt att ta i något som är så gammalt och har en sån historia. Ett utav namnen som finns på insidan är Anna, vilket är lite kul iom att det även är mitt namn.

1 kommentar:

  1. Åh vad mysigt, har själv en förkärlek för gamla böcker! :-)

    SvaraRadera