söndag 22 februari 2009

Vill ha vår

Ja nu har jag tröttnat på vintern, nu får våren gärna komma. Visst är det fint när det ligger tjockt med snö ute och man kan ta en pulkatur med M, men det går inte upp mot fågelkvitter och alla ljusa härliga färger i inredningen man plockar fram. Pasteller i massor är något jag ska satsa på i år, speciellt i köket. Har sett en sådan fin vaxduk på Elsas hem, men den är lite för dyr, tycker att 250:-/metern är lite väl magstarkt för mig. Det skulle bli 500:- om jag skulle köpa den, och man kan få ganska många andra saker för samma summa.
Så jag får spana vidare på något billigare alternativ.
Någonting som tillhör våren är pärlhyasinter, de är ju så fina och luktar underbart, synd att de blommar över så fort, men det hindrar inte mig för det.
För ett tag sedan ropande jag in en liten ram på tradera som hade en enormt gräslig färg på sig, men med mina magiska fingrar ;) så förvandlade jag om den till vit och vacker. Blev betydligt mycket bättre. I ramen är en liten dikt som jag tycker är jätte fin. en utav mina favoriter. Så nu står den på M:s rum brevid en dalahäst som hon fick i 1-års present av våra vänner, som oxå är en av mina favoriter.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar