lördag 28 februari 2009

Små hus och pelargoner

För ett tag sedan visade jag er små vita hus som jag hittat på nätet som jag beställde. Nu har de kommit hem, en liten och en större. Den lilla står i köksfönstret och den lite större i hallen brevid en underbar liten minipelargon jag köpte i veckan på Blomsterlandet. Jag älskar verkligen pelargoner, bara längtar tills de står i alla fönster här hemma och blommar.
Ett annat litet "fynd" jag hittade här i veckan är en vägglampa,
den är riktigt fin.
Har haft en vägglampa i hallen som inte riktigt passat in, men det var A som köpte den som en liten överaskning till mig. Den har fått varit på väggen ett bra tag nu, så jag har inga skuldkänslor nu när den tas bort. När jag skriver fynd inom sitvationstecken så menar jag inte att jag fick den billigt utan att det är mer en sällsynt lampa. Jag skulle nog kunna snickra ihop en själv men tiden räcker inte till så då får jag ta fram plånboken.
Här får ni se hur det blev med huslyktan och minipelargonen.
Ni får ha lite överseende med att jag inte hunnit införskaffat rätt glödlampa, just nu är det ett ganska så starkt sken och sprider inte ljuset så bra, men det kommer att bli ändring på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar