torsdag 9 december 2010

Granhänge



Hänge från en lokal blomsterhandel.

Snöre sparat från nått gammalt paket.



Vad är en jul utan gran pynt??


Här hemma doftar det pepparkakshus och hyasinter.

Amaryllisen har börjat få fart oxå, har två stycken röda i vårat sovrumsfönster,

kommer bli fint när de blommar och bryter av mot det vita.


Något som gör mig glad är när någon gör det där lilla extra, det som överträffar mina förväntningar. Det lilla hänget som jag har satt vid granriset är köpt hos en lokal blomsterbutik,

när jag var där så beställde jag även två buketter. Det tog lite tid att göra dem och undertiden började Meja tröttna, då kommer det fram en annan expedit och ger Meja en liten bukett.

Väldigt uppskattat både från mig och Meja!


Nu är det nedräkning på allvar,

fyra veckor kvar tills vi åker till Thailand!

Det börjar bli nervöst kan jag säga.


Ha en mysig kväll i vintermörkret.


Kram Anna



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar