tisdag 7 december 2010

Litet hus

Solen lyser in så fint på papperkakshuset.

Granskogen med underbar nysnö.

Välkommen in!!


Oj vilken underbar vinterdag idag!!!


Mannen i huset är ledig idag och har tagit med sig Meja

och bobben och dragit ut i skogen.

Varm choklad och smörgåsar framför en liten brasa

ute i skogen är inte alltför tokigt!

Själv är jag hemma med en sovande Molly.

Att få med sig en barnvagn ut i skogen ser jag

som en stor utmaning, och väljer därför den enkla vägen,

att stanna hemma.


Igår gjorde vi ett papperkakshus Meja och jag.

Eller jag ska vara ärlig, jag dekorerade och Meja åt dekorationen.

Jag vart riktigt nöjd den här gången,

ni skulle ha sett förra årets,

då hjälpte mannen till......mer säger jag inte ;)


Under helgen gjorde jag ett fint litet granhänge

som hänger på ytterdörren,

men den visar jag inte idag.


Ha en underbar dag allihopa!!

Kram Anna


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar