onsdag 22 december 2010

Kallt!!

En kantlist på bordet ska sättas på inom snar framtid....




Men fy vad kallt det är ute och inne med för den delen. Termometern visar -25 ute!!!

Å vad jag önskar att vi hade en kamin just nu. Om det inte vore för att vi planerar att flytta om något år så skulle jag köpa en idag. Istället eldar jag med det jag kan, fullt med värmeljus i huset och ljuskronan brinner för fullt. Så snart ska vi nog få upp värmen igen.


Den som gapar efter mycket.......

Igår köpte jag mig en vanlig gran utan för mitt jobb. Andreas skulle få ta med sig den hem efter att han hade slutat jobbet så jag lämnade kvar den. Det var super svårt att välja gran, tyckte att alla var så glesa upptill, men hittade väl en som dög. Jag kände inte alls för att stå där och vela i kylan med Molly så jag tog snabba beslut(vilket inte händer så ofta).

På eftermiddagen åkte jag till dagmamman för att hämta Meja, där inne stod en jätte fin gran. Den var köpt på ett annat ställe, hennes kille hade bara tagit en utan att titta på den. Var det tur han hade eller var granarna finare där??

När Andreas slutade jobbet och skulle till och hämta granen bestämmer vi oss för att lämna tillbaka den och åka till det andra stället och köpa en. Sagt och gjort. MEN när Andreas kommer till den nya granförsäljaren finns det endast 3st fula vanliga granar kvar!

Aaaaa vad gör vi nu då?? Det fanns fullt med kungsgranar men jag ville inte lägga så mycket pengar på en gran som bara ska stå i 2 veckor hos oss. Men vad hade vi för val?? En kungsgran blev det. När vi får in den så är den gles upptill, stammen är hur sned som helst och efter att ha klippt av den lite upptill blev den alldeles för kort. Ja vad säger man, vi har betalt 450:- för en kort, ful och sned kungsgran, inte bra alls!

Så det blir inga kort på den i år!!!


Ha nu en super bra dag i det kalla Sverige!


Kram / Anna



1 kommentar:

  1. God morgon och en riktigt god fortsättning på julen =) Jag älskar denna tid och det är så synd att den sveper förbi så fort, gäller och ta vara på varje liten sekund.
    Tusen tack för din snälla kommentarom min blogg, den gjorde mig verkligen glad =) Bloggen är precis nystartad så det kommer att ta sin tid och fylla på den med nya recept, jag måste hinna baka och ta kort först =)
    Jag tycker om din blogg och du verkar ha ett riktigt mysigt hem, många fina bilder =) Jag är också intresserad av inredning så det lär nog dyka upp ett och annat inlägg om det i min blogg också. Satt och tittade på din fina tvättstuga, vilken dröm och ha en sådan tvättstuga :)

    Ha som sagt en god fortsättning på julen.
    Med vänlig hälsning Åsa

    SvaraRadera