fredag 21 januari 2011

Dag 11



Restaurangbesök i Chaweng


Skulle ni våga äta här??
Men faktiskt så är det här en av de mest populära ställen.


Däremot så skulle jag inte gå på toaletten där......


Thailändarna är helt galna i Molly


Molly ska bada för första gången.


Meja som simmar själv med arm puffarna.



Idag har jag kostat på mig både en manikyr och pedikyr, så nu är det inte bara Molly som har babyfötter, det har jag oxå, nästan :)
Det var verkligen lyx att få sina fötter omhändertagna, och super skönt!
Men de har lite konstiga saker för sig de här thailändarna, hon som gjorde manikyren/pedikyren skulle måla mina naglar både på fötterna och händerna. Hon började med fötterna först och jag valde färgen rött, när hon var klar så skulle hon måla naglarna på händerna och hon frågar mig vad jag vill ha för färg. Konstig fråga tyckte jag, man vill väl ha samma färg på alla naglar, så jag sa: same colour. No, no säger hon, no colour, you carring baby. Öh, okej?? Jag kände att jag inte ville ge mig in i den diskussionen så hon fick som hon ville, alltså ett genomskinligt nagerlack som skulle målas på mina händer. Så här i efter hand ångrar jag mig att jag inte envisades med att jag skulle ha rött, men det får bli nästa gång. En annan liten lustig sak är att hon har målat dit en nagel på min lilltå, jag har super små naglar på mina lilltåar så hon gjorde dem större genom att måla på skinnet, hahaha. Ser bra lustigt ut när man tittar närmare på det, men på håll ser det faktiskt bra ut :)

På måndag ska vi ta oss vidare, till en strand som heter Choeng mon, den ska vara långgrund och perfekt för barn. Får hoppas att det passar oss.
Vi trivs verkligen jätte bra här vi är nu, Meja har fått en kompis som heter Hampus och vi har lärt känna nästan hela resorten. Mycket svenskar är det men även från andra länder. Har fått bra kontakt med ett par som är från Holland, som vi ett tag bodde grannar med, så på det sättet är det lite synd att vi ska röra på oss.
Igår träffade vi på ett tyskt par som vi bodde grannar med på Lamai stranden när vi var ute och åt. De skulle över till grann ön Koh Tao, vi har tänkt att vi ska åka dit oxå, men det får bli några dagar bara. De har nämligen inte så mycket till sjukvård och det vill jag ha när man har smått med sig.

Tänk vad tiden går fort, vi har snart varit här i två veckor. Om vi hade tagit en charter på 2 veckor så skulle vi ha åkt hem om tre dagar, tur att det inte är så!! Vi är långt ifrån klara med Thailand. Dessutom har vi ju inte ens blivit bruna än.

Nu är det natta här hos oss, ska ta och lägga mig bredvid familjen i den enormt stora sängen. Den är som två dubbelsängar eftersom vi dragit ihop alla. Mys på hög nivå!

Kram från oss i värmen!

1 kommentar:

  1. Vad härligt det se ut! Och vad stor Molly här blivit, sitter helt själv i vagnen :) Och vad Meja är duktig att simma själv, stora tjejen :) Elsa sa häromdagen att hon tyckte att Meja skulle komma och städa hennes rum haha. Vad roligt att du skriver så ofta och super kul med bilder! Sköt om er nu! Kram

    SvaraRadera