tisdag 11 januari 2011

Framme


Nu är vi här, i underbara varma Thailand.
Efter att ha varit på resande fot i närmare 30 timmar så har vi kommit fram till Koh Samui, närmare sagt Lamai Beach.
Barnen sover en liten stund och mannen är ute och ser sig om kring. Själv sitter jag ute på balkongen och hör vågorna från havet rulla in på stranden. Passar även på att läsa lite i boken Dyngkåt och hur helig sim helst av Mia Skäringer. En allvarlig bok om hennes liv men skriven på ett komiskt sätt, vad annars när det är hon....??

Här på Lamai kommer vi att vara några dagar till sen ska vi nog ta oss norr ut. Försöka hitta ett hus som passar oss.
Vädret just nu är si så där, det har regnat idag och sedan är det mulet på hela himmelen, men det passar ju faktiskt en småbarns familj ibland. Sen gör det mig inte så mycket, känner inte direkt pressen på att solen måste vara framme, vi har ju ett tag på oss när det gäller solningen :)
Men varmt och skönt är det ändå.

Jag måste säga till er alla som har barn och tvekar att åka utomlands pga just barnen, gör inte det!!!!! Många föräldrar oroar sig för flygningen, oftast helt i onödan. För att ta oss hit har vi fått flyga från Arlanda till Köpenhamn, nytt flyg till Bangkok, en väntetid på 4 timmar i Bangkok på det nya planet som tog oss till Koh Samui. En resetid på 16 timmar, som säker låter skrämmande. Men faktum är att jag hade kunnat rest dubbelt så länge till. Jag är så grymt imponerad på våra barn, framför allt Meja. Många tycker nog att vi är duktiga och modiga som reser i väg med barn, men jag säger att det är barnen som är duktiga och modiga. Meja lyssnade (för det mesta) på vad vi sa och hängde med oss. Det är viktigt att lyssna på dem och att de får lite tid att springa av sig. Därför gör det inget om det är lite väntetid mellan de olika flygen. Att flyga nattetid är oxå lättare, då försvinner några timmar i sömnen. Förutom favorit leksakerna så är små presenter ett bra tips.

Nu ska vi ta och fixa till oss för att gå och äta lite mat.

Bilder får jag bjuda på en annan gång.

Ha det så bra

Kram från oss!!

1 kommentar:

  1. Åh vad mysigt det låter! Skönt att allt har gått så bra med resan. Ser framemot fler uppdateringar :) Hälsa hela familjen! Kram

    SvaraRadera