torsdag 27 januari 2011

Dag 18

Flytt, flytt och åter flytt.
På två dagar har vi hunnit byta hotell två gånger och bytt rum 4 gånger. Jag börjar faktiskt bli lite less på att inte kunna packa upp väskan.
Ska uppdatera er lite vad som vi gjort de senaste dagarna.

Vi lämnade i Måndags World Resort på Bophut för att åka till Choengmon. När vi kommer fram dit så ös regnar det och humöret börjar tryta lite. Vi känner inte alls för att åka vidare så vi bokar en bungalow i två nätter. Det är absolut det sämsta boendet vi har haft hittills. Dåligt bemötande av personal, och jätte spartanska rum, som dessutom hade de antingen mini myror eller några andra loppor på väggarna. Inte alls kul, dessutom kröp de in i datorn. Så när vi öppnade den kröp de upp och sprang runt på tagentbordet, mycket irriterande. Vi valde i alla fall att stanna dessa två nätter men sen ville vi vidare, mot Chaweng. De säger att stranden ska vara fin här på Choengmon, så vi kanske återvänder dit när vädret blivit bättre, men det blir nog bara över dagen i så fall.

Nu har vi bott här på Chaweng i två nätter, och stranden är helt underbar! Det är den största stranden här på ön och då blir det även mycket turister och försäljare, men det gör mig ingenting. Jag väljer att ha ett bra boende och super strand med mycket turister än ett lugnt ställe med sämre stränder.
Här på Montain Hotel så har vi hunnit byta rum 3 gånger under 2 dagar. Det är nog rekord hittills. Anledningen till det är att vårat första rum luktade bajs och de fick inte bort det, så då fick vi bo de två nätterna i en stor familjelägenhet som var på ca. 80 kvm, för samma pris som det första rummet. Det var inte tokigt alls, men efter de två nätterna var vi tvungna att byta igen till ett annat rum som var i vår prisklass, och där är vi nu. Meja måste fundera på vad vi håller på med, ska vi flytta igen?? frågar hon.
Det är jätte varmt i havet och Meja älskar det. Hon ligger och guppar runt i vågorna med sina armpuffar. Molly har badat hon med, hon skrattar så när vågorna kommer :)

Här har vi bokat 4 nätter och sen får vi se hur det blir. Om en vecka kommer svärföräldrarna och då måste vi ha bestämt oss var vi ska bo.

Det ska bli så kul när de kommer. Meja kommer att bli helt tokigt glad!!! Och även jag! Får hoppas att vädret blir bra så de slipper komma hit till regnet.

Vi har tyvärr inget wi-fi på rummet så jag måste sitta i restaurangen och jag glömde att ta med kameran så några bilder blir det inte. Kanske kan få till det lite senare under dagen.

Nu ska jag gå och hämta hem min nytvättade tvätt. Gissa om det är skönt att slippa tvätta och vika! BÄSTASTE!!!

Ha en bra dag min vänner!

Kram från oss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar