söndag 16 januari 2011

Dag 8

Jag är sur!!! Och surare blir jag när jag tänker på det.
Våran nyinköpta kamera som skulle vara så liten, lätt och smidig + att den skulle ta alla våra semesterbilder FUNKAR INTE!!!
Bilderna som man tar ute blir suddiga, men om man tar inne med blixt blir det bra. Någon foto expert som kan förklara detta??? Känns inge vidare att ha en trasig kamera. Förmodligen åker vi på att köpa en ny här nere. Vill ha en kamera som inte tar suddiga bilder och som man inte blir förbannad över när man tar i den. Tråkiga extra utgifter som inte är med i våran budget.

Annars så har vädret varit sådär igen, i natt har det regnat rejält. Det är väldigt lyhört i våran bungalow så när det regnade i natt så kändes det som om man låg i ett tält.

Meja har även blivit förkyld och hostig. Så igår och några dagar här framöver ska vi hålla oss borta från poolen. Ja just det, Meja har lärt sig att simma med armpuffar. Hon är så duktig. Inte alls rädd den där lilla fröken. Favorit är att leka häst i den stora poolen med pappa.

Igår var vi till ett stort varuhus och handlade lite. Gisses vilken volym!!! De spelade sån hög musik så man blev helt virrig. Kan inte förstå att de kan jobba i en sådan miljö.
Arbetsskadad som man är så tittar man ju lite på hur de jobbar. Och jag kan väl säga så här, det skulle vara intressant att få se vad de har för försäljning per arbetad timme.... Det finns thailändare i varje hörn som står och tittar sig runt omkring. När de plockar upp varor har de kundvagnar som de slänger skräpet i och de är inte välfyllda när de töms. Det är stor skillnad mot hur vi jobbar hemma i Sverige. Där ska man vara så effektiv som möjligt, och det passar mig lite bättre. Skulle inte klara av att bara stå och kolla på kunderna hela dagarna.

Nu ska vi ta och äta lite lunch. Färsk frukt blir det för mig, annans och melon, mumma :)

Kram på er där hemma!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar