fredag 18 mars 2011

Sovrum



Klänningen i linne bar Meja på vårt bröllop.
Lapptäcket har jag sytt själv.



Idag är det två steg tillbaka i vårens framsteg. Här snöar det som bara den. Alla vårkänslor försvinner när man tittar ut genom fönstren, men jag tror faktiskt att det är de sista som kommer nu. Efter det här så kommer våren komma med full fart!
Idag ska det förberedas inför i morgon. Jag har nämligen fyllt 30 år och det ska firas med kalas och fest. I vanliga fall så tycker jag om att baka till kalas men den här gången blir det köpebröd. Tårtan fixar jag själv men resten kommer från affären.
Det har varit så mycket annat som varit viktigare sen vi kom hem som fått gå i första hand. Tvättkorgen är fortfarande överfull och jag tycker den inte minskas heller fast man tvättar.

Igår kom mitt paket från HM, äntligen. Man ska inte beställa varor på en fredag kväll för då blir väntan ännu längre. Nu är det ny bäddat i vårat sovrum och jag har även investerat i nya huvudkuddar. Tanken var att vi skulle sova som små barn i natt men vi blev fyra stycken i sängen och då blir det inte den bästa sömnen. Molly har en period då hon vill ha närhet, hon vaknar på nätterna och är jätte ledsen, så då får hon komma över till oss och hon somnar om direkt. Meja kom in tassande i natt hon också och ville sova med oss och det är klart hon får det. Även fast det är trångt så är det super mysigt att ha sina barn sovande bredvid sig.

Nu måste jag tillbaka till mina måsten.

Ha en bra dag!

Kram / Anna


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar