fredag 14 oktober 2011

Husets ansikte




Exempel 1

Här kommer ett exempel på hur huset skulle kunna se ut när det är klart (titta inte för noga, det finns lite fel i min ritning). Jag gillar verkligen när det är mycket liggande panel på hus, det gör dock inte Andreas. Så vi är inte riktigt överrens där, fast jag har några fler förslag så vi kommer nog att vara på samma linje när vi väl ska börja panela om.
Däremot så är vi nästan 100% säkra på att huset blir vitt/ljusgrått med svart tak och med hängrännor/stuprör i aluzink.

Fönstret ni ser på övervåningen kommer att bli Mejas rum. Hon får det största rummet då vi tror att de flesta leksakerna kommer att hamna inne hos henne. Molly älskar hennes leksaker och rum nu idag och det lär väl inte bli annorlunda när vi flyttar dit.
De två fönstren till vänster på neder våningen tillhör köket.

Vi har i huset en enorm öppen spis som vi ska sätta en insats i, den kommer att hålla oss varma i vinter :) Andreas beställde den samma dag som vi skrev på kontraktet och blir installerad samma vecka som vi får tillgång till huset. Om det är någonting vi har längtat efter så är det en härlig sprakande brasa att mysa framför.

Nu ska jag ta fram ost och kex och bara slappa framför tv:n. Jag är helt slut efter en veckas arbete, förkylning och extremt dålig sömn. I morgon ska barnen sova hos svärföräldrarna så då får jag ta igen lite missad sömn.

Hoppas ni får en bra helg!

Kram/ Anna
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar