måndag 10 oktober 2011

Ta daa :)

 

 

 

ÖLB Mora 30;2 Morbyvägen 25 Gustafs 

Japp det är precis som ni tror, vi har köpt hus!!!! Visst är det vackert ; ) Gissa om vi är lyckliga och förväntansfulla. Idag klockan halv nio skriver vi på kontraktet och sedan är det inflyttning den 14 November. Nu är det försäljning av vårt radhus som står närmst, fotografen var här igår och fotade så förhoppningsvis finns det på Hemnet i slutet av veckan. Kommer bli många sömnlösa nätter fram tills allt är klart.

Ni kan ju tänka er vad vi har planer för huset. Nytt tak, ny panel på hus och garaget, och sen såklart allt inomhus. Ojojoj vad vi har att göra, men det är ju det vi vill (fråga oss om tre år igen så får vi se vad vi har för svar).

Huset ligger i en liten by utanför Borlänge som heter Gustafs och jag har bott där i mitt tidigare liv. Jag trivdes jätte bra då och kan inte tänka mig någonting annat den här gången. Byn är full med barn så jag behöver inte vara oroligt att Meja och Molly inte får vänner att leka med. Boarean är 122 kvm och tomten 900 kvm, lite mindre än vad vi skulle velat ha men eftersom huset känns rätt så är det inga problem. På tomten finns det äppelträd, plommonträd och någonting som jag alltid önskat mig, ett päronträd! Jag vart eld och lågor när ägaren berättade att det fanns ett sådant. Dessutom finns det ett dubbelgarage och ett uthus med loft, som för övrigt är super mysigt! Allt känns så otroligt bra och längtan efter ett egen hus är nu över : )

Ha en strålande Tisdag.

Kram från en lycklig Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar