söndag 13 februari 2011

Dag 33



Minstingen har blivit lite förkyld igen. Får hoppas att det inte blir lika som förra gången, då hade hon sådan hemsk hosta.
Apråpå Molly så ställer hon sig på sina knän nu och sedan gungar fram och tillbaka på plats. Det här blir nog en lite ivrigare dam än vad Meja var när hon var liten.
Hon hade inte alls bråttom, kunde krypa när hon var 10 månader och gå när hon var 1 år (korrigerad tid, eftersom hon är född 2 månader förtidigt).
Hon var jätte nöjd med att sitta på sin filt och leka med sina leksaker, och det var skönt för mig oxå, då visst jag alltid var hon var. Man behövde inte oroa sig över att hon skulle vara någonstans där hon inte borde vara.
Så blir det nog inte den här gången.....

Idag har Andreas provat på surfing. Han som hyrde ut brädorna sa att det skulle räcka med en timme men Andreas ville ha två timmar, mot betalning så klart.
Killen försökte tala om för Andreas att det skulle räck med en, men envis som min man är så fick han som han ville.
Efter en timme kommer han tillbaka, helt slut! Och erkände att det skulle ha räck med en timme, precis som killen sa.
Jaja, kul hade han i alla fall, och det är det viktigaste.

I förrgår var Andreas och hans pappa iväg och snorklade på öarna Koh Tao och Koh Nang yuan. De hade haft super kul och sett många vackra platser.
Jag fick oxå en stund för mig själv medans svärmor tog hand om barnen. Eftersom jag har haft en sådan hemst huvudvärk som inte går bort med värktabletter så anade jag att det kom i från nacken, så jag gick och fick mig lite massage.
Å herregud vad öm jag är mellan axlarna efter massagen. Vissa stunder var det gudomligt skönt, och andra gjorde det så ont att jag ville börja gråta.
Eftersom det var ett tag sedan jag var till en naprapat så visste jag att det var en hel del som behövdes fixas till i ryggen/nacken,
och då gör det ont. Men huvudvärken är borta och det är det viktigaste!! Jag får ta en oilmassage snart så jag får njuta hela tiden.
Det kostar inte så mycket heller, jag betalade 105:- för nacke, axlar och rygg.

Vi funderar på att ta oss över till Koh Tao och stanna där några dagar. Jag skulle vilja se krit vita stränder med turkosblått vatten. Precis som Thailand ska vara.
Får se om det blir så eller inte, men att stanna här på Koh Samui känns lite tråkigt. Vi har ju varit här i en månad nu och sett det mesta.

Ha det så bra nu där hemma!

Kram från oss!

1 kommentar:

  1. Haha ja Molly får ni nog jaga lite mer :) Gud vad skönt med massage och underbart när den är så billig oxå. Njut av värmen, här hemma är det massor med snö igen och 20 grader kallt *brr* Kramar

    SvaraRadera