söndag 20 februari 2011

dag 40




Sista kvällen med Yvonne och Sören.

Förr inlägget var lite deppigt och tänkte att det här skulle bli bättre, MEN det blir värre än förra.
I natt vaknade vi av att Molly var brännhet, tog tempen och den visade på 39.8 grader. Gav alvedon men tyckte inte att det blev så mycket bättre.
Vanligtvis äter hon tre gånger på natten/morgonen 120 ml men i natt åt hon bara 1 dl totalt. Under dagen har hon heller inte ätit så vi beslutade att åka in till sjukhuset.
Där tog de emot henne direkt och kom fram till att hon har öroninflammation i vänstra öra och hade fullt med grönt slem nere i halsen, inte undra på att hon inte vill äta! Vi fick antibiotika utskrivet och blev hem skickade.
Nu är kruxet att hon spyr upp antibiotiken direkt så det blir en tripp till sjukhuset igen i morgon bitti. Jag hoppas på att vi blir inlagda så vi
kommer igång med kuren så hon blir frisk snart. Jag vill inte bli hemskickad med en ny sort som hon sedan kommer att kräkas upp och därmed få
börja om igen dagen därpå. Samtidigt vill man inte att sitt barn ska vara på sjukhus, känns så alvarligt då.
Jag själv är lite krasslig med, har lite feber, snorig och en hosta som inte liknar någonting som jag haft förut. Förmodligen har jag fått hostan av Molly, ibland blir det lite svårt att ta vanliga andetag, känns lite som om man kippar efter luft ibland.
Drömmde i natt att jag höll på att kvävas, vilket jag inte var på väg att göra men drömmar kan ju utspela sig lite märkligt. En väldigt obehaglig känsla var det.
Det är tur att Meja är frisk och även Andreas, stackarn, han får ta hand om alla barnen och även mig. Kan inte vara lätt.

Vad glad jag är att vi stannade kvar här på ön och inte åkte över till Koh Tao. Man ska lite på sin magkänsla!
En liten förkylning i sig är ju inte så mycket att vara orolig för, men det finns ju lite annat som kan följa med på vägen.
Mina tankar var falsk krupp eller feberkramper, inte öroninflammation. Antagligen är det poolvattnet eller duschvattnet som ställt till det för lillan.
Nu hoppas vi på att det ska ordna till sig så alla mår bra igen. Så det blir några fler dagar vid poolen och havet. Har ju legat inne några dagar nu, och det känns som om jag tappat all färg. Blir att ta till oljan :)

Ha det så bra där hemma i kylan.

Kram från oss!!

3 kommentarer:

  1. Men stackars lilla Molly, hoppas att hon blir frisk snart! Massor med krya på er kramar

    SvaraRadera
  2. Men fy, Stackars er.. Håller alla tummar och tår att Molly blir bra nu och även hennes mamma så klart:)Inge kul att vara sjuk då man är borta.
    Tänker på er. Kram ifrån oss 3 (Oscar Henrik Anna)

    SvaraRadera
  3. Hoppas ni kryar på er, ush stackars liten & stor :)! hittade hit fr jordgubbar m. mjölk & vilken fin blogg du har!

    Kram
    Tiina

    SvaraRadera