torsdag 17 februari 2011

Dag 38

Meja i sina nya badkläder och sin fina hatt.


Molly satt och lekte och en sekund senare sov hon!


Farmor och farfars flyg som åker härifrån.


Nu har svärföräldrarna åkt härifrån. Känns tomt efter dem.
Tanken var att vi skulle bege oss till Koh Tao idag, men Meja, Molly och jag har blivit förkylda. Eftersom det inte finns så mycket till sjukhus på Koh Tao så stannar vi kvar här tills barnen är friska.

Meja sa efter att vi sett flygplanet lyfta inte ville vara kvar här längre :( Hon ville vara med sin farmor.

Idag fyller min syster dotter Ella 6 år! Vad fort tiden går, jag kommer ihåg när hon bara var någon dag gammal. Stort grattis till dig gumman!!

Letande av biljetter hem är lite mer på schemat nu när vi är ensamma kvar.
Känns bara så sjukt att vi ska få lov att betala nästan 20.000:- för att ta oss hem, då har vi betalat 50.000:- bara i flygbiljetter!! Nu spelar det inte någon roll när det gäller pengarna, för det kostar nästa 1.000:- att leva här per dag, så pengarna skulle ju gå åt oavsett om vi stannar kvar eller köper nya flygbiljetter.
Lever fortfarande på hoppet att SAS ska fixa till så vi kommer hem tidigare och inte behöver betala alltför mycket. Om jag får bestämma så stannar vi 3 veckor till.
Under dessa vill jag till Koh Tao, Koh Phangang. Stannar på öarna ca en vecka vardera skulle jag tro för att sedan
åka till Bangkok i någon dag och sedan blir det hemresa.
Men det är ju min plan, Andreas ser inte lika dan ut..... ;)
Vi får se hur det blir.

Vi har varit här i 5 veckor nu, och jag har varje morgon ätit 4 skivor rostat bröd med apelsin marmelad på, jag kan säga så här, jag börjar bli lite less på rostat nu.
Skulle offra min högra hand för olivbrödet på Maxi med bregott på! Usch vill inte tänka på hur gott det är, då sitter jag nog på ett plan redan i morgon ;)
Jag saknar svensk mat, det första jag ska laga när vi kommer hem är snabb makaroner och stekt scans falukorv. Mumma!! Man blir lätt trött på thai mat, smakar mest lika hela tiden.
Nä nu måste jag sluta tänka på mat, blir ju hungrig.

Molly har lärt sig att vinka. När man vinkar till henne så sätter hon upp hela armen och för den upp och ner :) Hon har väl sett när alla thailändare vinkar till henne, så hon försöker göra lika dant. Sötis!

Ha det så bra nu!

Kram från oss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar