måndag 14 februari 2011

dag 36







Solen skiner och det är varmt och skönt. Vi har haft fint väder i tre veckor nu, kan knappt tro att det är sant.
Det var ju inte så kul att spendera de första veckorna i regn, men som man säger: efter regn kommer solsken. Nu får det hålla i sig tills vi åker hem, sen får det snöa här om det vill :)
Det är lite blandade känslor med att resa hem. Jag vill inte tillbaka till ett snöigt Sverige, tanken var ju att det skulle vara vår när vi kom hem, men så kommer det inte att vara.
Det är väl bara att acceptera att snön kommer att ligga kvar på backen.
Jag vill vara kvar i solen och värmen, men att resa så här tar på krafterna och tålamodet.
Ibland känns det som om vi inte gör annat än tjatar och träter på varandra :(

Igår var vi i allafall iväg på lite mer äventyr. Vi åkte till ett vattenfall och red på elefanter.
Meja och Andreas tog en liten ridtur på elefanterna, jag är normalt emot det, gillar inte hur de blir omhändertagna.
Men Meja vill absolut rida och att säga nej skulle resultera till en massa skrik och tjafs,
så hon fick som hon ville, och hon älskade det!! Det var en glad Meja som kom tillbaka från ridturen och då var det värt det ändå, fast det gick emot mina principer.
Men har man en glad Meja så har man även två glada föräldrar!

Om två dagar åker svärföräldrarna hem, gisses vad fort tiden har gått.
Kommer att kännas tomt efter dom, får hoppas Meja inte kommer bli jätte ledsen när de åker.
Vi vet ju inte själva när vi kommer hem och när vi ses nästa gång.

Nu ska jag ta och läsa lite bok medans Molly sover.

Ha det så bra!

Kram från oss alla!

1 kommentar:

  1. Hej! Har hittat hit via familjeliv och läst lite av din blogg. Om ni ska till Koh Tao så kan jag rekomendera en tur till Koh Phangan på vägen. Lite kul stämmning där och en hel del barn på sina håll. Vi befinner oss i Bangkok nu. Wow vilken shopping! Mvh Linda

    SvaraRadera